טיפול בפוסט טראומה

טיפולים בפריסה ארצית: חיפה, בנימינה, חדרה, נתניה, תל אביב, רמת השרון, רמת אביב, ירושלים, השפלה

מהי הפרעה פוסט טראומתית?
הפרעה פוסט טראומתית מתפרצת בעקבות אירוע קשה המאיים על החיים באופן ממשי או תפיסתי ויוצרים תחושה קשה של חוסר אונים. אירועים כאלו יכולים להיות תאונת דרכים, פגיעה מינית מתמשכת, אונס, מלחמה, אירוע אלים, פעולות טרור, אונס, לידה קשה, לידה שקטה, שוד.
התסמינים של הפרעה פוסט טראומתית שייכים לקטגורית הפרעות חרדה.

מהם הסימפטומים הפוסט טראומתיים?
הסימפטומים מורכבים וכוללים: פלאשבקים, דיכאון, הסתגרות, עוררות יתר, חוסר שינה, והימנעות מטריגרים העלולים לעורר את החרדה. אנשים הסובלים מפוסט טראומה יכולים לחוות אותה במלואה, כלומר, להציג את כל הסימפטומים, דבר שיפגע בתפקוד היומיומי שלהם בעבודה ובמשפחה. אחרים לא יאובחנו כפוסט טראומתיים אבל יחוו חלק מהסימפטומים, שיפגעו גם באיכות חייהם.

שיחת טלפון חינם למנהלת המכון, להתאמת מטפל/ת מתאימים, ולמענה מהיר:

מהו הטיפול האופטימלי בהפרעה או סימפטומים פוסט טראומתיים?
לעתים השילוב בין טיפול פסיכיאטרי לפסיכולוגי/פסיכותרפי הוא השילוב האופטימלי. הטיפול הפסיכיאטרי/תרופתי מטפל בסימפטומים, והטיפול הנפשי מאפשר עיבוד של הטראומה, הפיכת הרגשות מעוצמתיים לקהים יותר, בסביבה בטוחה ובליווי המטפל בניגוד לסביבה המאיימת של הטראומה. במקרים מסוימים ישולבו כלים מהטיפול הקוגניטיבי התנהגותי במטרה לשנות דפוסי חשיבה שהתקבעו כתוצאה מהאירוע, וכן שינויים התנהגותיים (הפסקת ההתנהגות ההימנעותית).

שיחת טלפון חינם למנהלת המכון, להתאמת מטפל/ת מתאימים, ולמענה מהיר:077-6706370

איך זה עובד אצלנו?