דיכאון חורף טיפול

טיפולים בפריסה ארצית: חיפה, בנימינה, חדרה, נתניה, תל אביב, רמת השרון, רמת אביב, ירושלים, השפלה

1 מכל 3 מבני האדם סובל מהפרעה נפשית עונתית, מחקרים מעידים על עליה מתמדת באחוזי המתמודדים עם תסמיני דיכאון בעונה הגשומה, לעומת עונת הקיץ. אנשים שסובלים מדיכאון באופן כרוני גם מעידים על החמרה בתסמינים בעונת החורף.

איך זה נראה?

תסמיני דיכאון החורף הם: ירידה במצב הרוח, ירידה בתפקוד, צמצום אינטראקציות חברתיות, עליה בתאבון, עצבנות, הפרעות בשינה, תחושה של חוסר אנרגיה, חוסר עניין בכל דבר, ירידה בתחושת הערך העצמי, ולעיתים ממחשבות על מוות. ההבדל היחיד בין הדיכאון החורפי לדיכאון המג'ורי הוא בזמן הופעתו, ויש לדיכאון החורף איפיונים מיוחדים, כמו למשל עליה במשקל עקב אכילה מרובה של פחמימות, וכן עייפות רבה עם נטיה לשעות שינה נוספות בממוצע במהלך היממה.

ההפרעה הזו SAD היא עונתית, היא תסתיים אמנם בסוף החורף, אבל בהחלט חוזרת כל חורף. יש לדיכאון זה השפעה רחבה יותר והיא פוגעת בתחושת הדימוי העצמי, ומעוררת אשמה.

מהן הסיבות?

הסיבות הן ביולוגיות ופסיכולוגיות, כמו הרבה בעיות נפשיות אחרות. צמצום היציאה מהבית בגלל חוסר חשק, וירידה בשעות אור, מביא לירידה בחשיפה לאור, מה שמעורר את הדיכאון והסגרירות שבחוץ מעוררת עצבות שהיתה קיימת בפנים.

מהן ההשפעות?

דיכאון חורף משפיע על כל המשפחה, הילדים חשים בכך, בני הזוג חשים בכך. החיים מצטמצמים לבית ולמסכים. דיכאון זה כמובן משפיע על האדם עצמו שתפקודו בעונה זו יורד בכל המישורים, מצב רוחו ירוד וחוסר החשק פוגע בכל חלקה טובה. זו התמודדות לא פשוטה ודורשת התערבות מקצועית.

במכון לנפש ניתן לפנות לטיפול בדיכאון חורף בטל: 077-6706370

כיצד אפשר למנוע את הדיכאון?

ניתן לעזור לעצמך בכך שתקבעו לעצמכם ולמשפחה פעילות מחוץ לבית, תחשפו לאור השמש, ובמקרה הצורך במצבים מסוימים תעשו טיפול באור, תפנו לפסיכותרפיה כאשר אתם מזהים תסמינים או חזרתיות בכל עונה חורפית, ובכך תוכלו להקטין את עוצמת התפרצות הדיכאון. הימנעו משינה במהלך היום, ובמצבים חמורים אפשר לפנות לפסיכיאטר לקבלת טיפול תרופתי נוגד דיכאון.

אפשר לפנות לטיפול רגשי והתנהגותי קוגניטיבי במכון לנפש.

במכון לנפש מטפלים מנוסים שיכולים לסייע לך בתקופה זו צרו קשר!

שיחת טלפון חינם למנהלת המכון, להתאמת מטפל/ת מתאימים, ולמענה מהיר: 077-6706370
טופס יצירת קשר